Školní poradenské pracoviště

​Školní poradenské pracoviště je zřizováno školou a poskytuje poradenské služby žákům, zákonným zástupcům žáků a pedagogům. V rámci své činnosti spolupracuje se školními poradenskými zařízeními (pedagogicko-psychologické poradny a speciálně-pedagogická centra), orgány sociální péče o dítě, pediatry, úřady práce.
Činnost školního poradenského pracoviště vykonávají: výchovný poradce a  metodik prevence.
Každého pracovníka školního poradenského pracoviště můžou kontaktovat na telefonu školy, případně mailem,  žáci, zákonní zástupci žáků, případně pedagogové.

Členové školního poradenského pracoviště a jejich pracovní náplň:

1. Školní metodik prevence - Mgr. Jitka Zalešáková (zshlubocany@seznam.cz)

NÁPLŇ PRÁCE

  • vykonává činnost metodickou, koordinační, informační a poradenskou pro žáky, rodiče i vyučující
  • spolupracuje s vedením školy, úzce se školním psychologem, výchovným poradcem a třídními učiteli
  • dále předává doporučení pro spolupráci s odbornými pracovišti, orgány sociálně právní ochrany dětí, orgány místní samosprávy a správy, které danou problematiku mají v kompetenci, s dětským lékařem a v rámci prevence i s Městskou i Státní policií Vyškov
  • v práci se snaží předávat nové poznatky a odborné informace podle aktuální potřeby i rodičům žáků školy
  • reaguje na osobní a rodinné problémy u žáků a snaží se o včasnou pomoc

Metodik se věnuje prevenci v oblastech:

  • závislostí na návykových látkách včetně alkoholu a tabáku
  • gamblingu
  • záškoláctví
  • školního násilí
  • šikany a kyberšikany
  • všech forem vandalismu
  • školních krádeží
  • páchání trestných činů a přestupků
  • poruch příjmů potravy (bulimie, anorexie, obezita)
  • projevů rasismu, xenofobie a forem extremismu
  • působení sekt
  • prvních projevů syndromu týraného dítěte
  • zvládání nových a obtížných situací
  • sexuálně rizikového chování
  • nevhodných forem trávení volného času

2. Výchovný poradce - Mgr.Hana Jeřábková (zshlubocany@seznam.cz)

NÁPLŇ PRÁCE

  • pomáhá s řešením výchovných a výukových problémů žáků
  • spolupracuje se školním psychologem, metodikem prevence, ostatními pedagogickými pracovníky a vedením školy
  • zajišťuje spolupráci s řadou institucí, které se zabývají specializovanou péčí o mládež (pedagogicko-psychologická poradna, středisko výchovné péče, dětský diagnostický ústav, speciální pedagogické centrum, sociální kurátoři, policie)
  • spolu s třídními učiteli podává návrh na vyšetření žáků v pedagogicko-psychologické poradně nebo ve speciálně pedagogickém centru
  • podílí se na zpracování individuálního plánu pro žáky integrované
  • sleduje nadané žáky
  • věnuje zvýšenou pozornost žákům s rizikovým chováním
  • zajišťuje poradenskou činnost pro vycházející žáky
  • zpracovává plán třídnických hodin


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky